Klienci Korporacyjni
Wynagrodzenie » Klienci Korporacyjni
Wysokość oraz forma wynagrodzenia Kancelarii z tytułu świadczenia usług jest każdorazowo ustalana w porozumieniu z Klientem. Wysokość ta uzależniona jest m.in. od stopnia zawiłości sprawy, wymaganego nakładu pracy adwokata koniecznego do wykonania zlecenia, a także kosztów związanych z prowadzeniem postępowania. Istotną wskazówkę w tej mierze stanowi Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28.09.2002 r. w sprawie opłat za czynności adwokackie, które ustala stawki minimalne na prowadzenie poszczególnych rodzajów spraw Dopasowując się do potrzeb Klientów, Kancelaria proponuje trzy systemy rozliczeń.
1. System godzinowy.
Wynagrodzenie obliczane w oparciu o stawkę godzinową stanowi iloczyn godzin poświęconych na zlecone zadanie i uprzednio ustalonej stawki godzinowej. W ramach tej formy rozliczeń Klient otrzymuje na koniec każdego miesiąca lub po wykonaniu zleconego zadania szczegółowe zestawienie podjętych przez Kancelarię działań.
2. System ryczałtowy.
Wynagrodzenie z góry ustalane za daną czynność, sprawę lub etap postępowania. Zazwyczaj kształtuje się ono w następujący sposób – wynagrodzenie za prowadzenie sprawy w I instancji, wynagrodzenie za sporządzenie apelacji i prowadzenie sprawy w II instancji, wynagrodzenie za prowadzenie sprawy w tzw. postępowaniach nadzwyczajnych (kasacyjne, wznowienie postępowania itp.)
W ramach tego systemu przewidujemy następujące wariant polegającyna bieżącej obsłudze prawnej. Ten system rozliczeń przewiduje stałą kwotę wynagrodzenia za ustaloną liczbę godzin pracy Kancelarii w danym miesiącu. Liczba godzin dostosowywana jest każdorazowo do potrzeb Klienta. Wskazany system pozwala naszym Klientom na optymalizację ponoszonych kosztów obsługi prawnej oraz wiąże się z szeregiem korzyści dla Klienta, gdyż w szczególności:
• pozwala na obniżenie cen świadczonych przez Kancelarię usług,
• zapewnia priorytetowe wykonywanie zleceń,
• umożliwia pełnienie dyżurów przez prawników Kancelarii w siedzibie Klienta lub innym wskazanym przez niego miejscu,
• gwarantuje możliwość konsultacji prawnej również poza godzinami pracy Kancelarii,
• umożliwia otrzymywanie monitów o najważniejszych zmianach w przepisach prawnych szczególnie istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.
3. System success fee.
Wynagrodzenie ustalane w części w sposób określony w systemach ryczałtowym i godzinowym, a w części zależne od ostatecznego wyniku sprawy.
Usługi kancelarii opodatkowane są 23 % stawką podatku VAT.